منوال تراپی در فیزیوتراپی

آرتروز
آرتروز ، علائم و روش های درمان

منوال تراپی در فیزیوتراپی

انجام تکنیک های درمان دستی بر روی مفاصل بخصوص مفاصل ستون فقرات با نام منوال تراپی شناخته می شود.

منوال تراپی روشی غیر تهاجمی است که در صورتی که توسط متخصص فیزیوتراپی آموزش دیده در این زمینه انجام بگیرد تقریبا بدون عوارض جانبی خاصی است.

متخصص فیزیوتراپی با آگاهی کامل از بیومکانیک بدن و علت اصلی ایجاد بیماری های اسکلتی _ عضلانی مناسب ترین راهکارهای درمانی را که یکی از آن ها منوال تراپی است به بیمار پیشنهاد می دهد.

منوال تراپی یا درمان دستی یکی از تکنیک های پرکاربرد و موثر در فیزیوتراپی است که نقش موثری در بهبود و تسکین دردهای اسکلتی _ عضلانی بخصوص بیماری های ستون فقرات دارد.

درمان دستی ستون فقرات با جااندازی مفاصل در جهات و وضعیت صحیح کمک زیادی به بهبود مشکلات ستون فقرات می کند.

درمان دستی یکی از روش های نوین و پرکاربرد در فیزیوتراپی است که با انجام مانورهای مخصوص توسط دست فیزیوتراپیست بر روی مفاصل به منظور تصحیح اختلال عملکرد آن ها و کمک به تسریع بهبودی همراه است.

در این روش درمانی از تکنیک های دستی که توسط متخصص فیزیوتراپی انجام می شود برای کمک بهبود مشکلات بیماران استفاده می شود.

با انجام تکنیک های درمان دستی، بسیاری از دردها با منشا ستون فقرات بطور چشمگیری بهبود می یابند.

کشش دادن عضلات و مفاصل ، ماساژ عمقی بافت نرم ، فشار درمانی و جا اندازی مفاصل و بافت های نرم توسط فیزیوتراپیست در این روش درمانی انجام می گیرد.

متخصص فیزیوتراپی و آموزش دیده با مفاصل بدن را در جهت مناسب و با شدت و سرعت مناسب حرکت می دهد.

تکنیک های درمان دستی ستون فقرات موجب کاهش درد، کاهش خشکی، بهبود دامنه حرکتی مفاصل و بازیابی توان حرکتی بیمار می شود.

حرکت دادن غیر فعال مفصل سبب کشش عضلات، رباط ها و کپسول مفصلی شده و می تواند اتصال غیر طبیعی بافت ها را که به دلایلی همچون التهاب ایجاد شده از بین ببرد.

تکنیک های درمان دستی و جا اندازی مفاصل اغلب برای درمان مشکلات ستون فقرات بکار می روند اگرچه این روش درمانی در بهبود مشکلات سایر مفاصل بدن از جمله مفصل زانو ، شانه و لگن نیز کاربرد دارد.

به دلیل عوارض زیاد ناشی از اعمال جراحی امروزه درمان های فیزیکی و غیر جراحی ستون فقرات مانند فیزیوتراپی ستون فقرات طرفداران زیادی پیدا کرده است.

انجام تکنیک های درمان دستی در کنار سایر روش ها و مدالیته های فیزیوتراپی مانند لیزر پرتوان ، درای نیدلینگ و تمرین درمانی اثرات چشمگیری در بهبود مشکلات ارتوپدی دارد.

منوال تراپی روشی تخصصی است که تنها باید توسط متخصص فیزیوتراپی آموزش دیده و متبحر انجام گیرد چرا که هر حرکت نادرستی بخصوص در مفاصل ستون فقرات می تواند آسیب جبران ناپذیری به سلامتی فرد بیمار وارد کند.

منوال تراپی

در کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد در شمال تهران از بهترین و موثرترین تکنیک های درمان دستی برای درمان مشکلات ارتوپدی بیماران استفاده می شود.

مدیریت : فیزیوتراپیست ایمان کمالی حکیم با ۱۲ سال سابقه کار کلینیکی در رشته درمان های دستی بیماری های ارتوپدی

تلفن تماس جهت مشاوره فیزیوتراپی و رزرو نوبت فیزیوتراپی : ۰۲۱۸۸۶۸۸۹۴۵ – ۰۹۱۰۸۸۵۷۶۹۰

فواید و مزایای منوال تراپی

• تتنیس البو و گلف البو