لیزر تراپی ، مزایا و موارد کاربرد آن

زانودرد
زانودرد، دلایل و روش های درمان
کمردرد
کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟
تیر ۲۲, ۱۳۹۷

لیزر تراپی ، مزایا و موارد کاربرد آن

لیزر تراپی

لیزر تراپی یکی از مدالیته های درمانی پرکاربرد در پزشکی است که امروزه کاربرد وسیعی در فیزیوتراپی دارد.

لیزر تراپی یا همان لیزر درمانی با با نفوذ انرژی نور به بافت آسیب دیده تاثیرات درمانی خود را القا می کند.

کاهش و از بین بردن درد، کاهش التهاب، بهبود گردش جریان خون و تسریع روند بهبودی از جمله مهم ترین فواید درمان با لیزر هستند.

لیزر تراپی با تحریک نقاط خاصی از بافت آسیب دیده به کاهش التهاب کمک کرده و همچنین بوسیله مسدود کردن سیگنال‌ های انتقال دهنده درد به سیستم اعصاب مرکزی به کاهش احساس درد کمک می کند.

انرژی نوری در طی لیزر تراپی با طول موج مشخص در زمانی کوتاه به عمق معینی از بافت نفوذ کرده و موجب افزایش متابولیسم در ناحیه تحت درمان شده و از این طریق روند بهبودی را سرعت می بخشد.

تعداد جلسات درمانی با لیزر تراپی بسته به شدن بیمار و تشخیص فیزیوتراپیست متفاوت خواهد بود.

زمان درمان با لیزر در هر جلسه درمانی نیز از ۵ دقیقه تا ۲۰ دقیقه متفاوت خواهد بود.

هزینه درمان با لیزر

لیزر تراپی یکی از مدالیته های مورد استفاده توسط متخصص فیزیوتراپی است و بدون شک هزینه لیزر تراپی بسیار کمتر از هزینه جراحی های باز است.

درمان با لیزر ایمن و غیر تهاجمی بوده و در عین حال می تواند به درمان مشکلات زیادی همچون درمان کردرد ، درمان زانو درد ، درمان درد شانه ، درمان درد دست و … کمک کند.

درمان با لیزر امری تخصصی بوده و متخصص فیزیوتراپی آموزش های لازم را در این زمینه دیده است.

بیمار و پزشک باید از عینک محافظتی مخصوص استفاده کنند تا امکان تابش مستقیم به چشم ها وجود نداشته باشد، زیرا لیزر می تواند سبب وارد شدن آسیب دائمی به چشم ها شود.

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد از لیزر تراپی با استفاده از دستگاه لیزر پرتوان در کنار سایر مدالیته های فیزیوتراپی برای کمک به کاهش درد و مشکلات بیماران عزیز استفاده می کنند.

کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد با مدیریت فییوتراپیست ایمان کمالی حکیم از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر پرتوان استفاده می کند.

برای مشاوره درمانی با متخصصان کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد و یا رزرو نوبت فیزیوتراپی با این شماره ها تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۸۸۶۸۸۹۴۵ – ۰۹۱۰۸۸۵۷۶۹۰

انواع لیزر

لیزر کم توان

لیزرهای کم توان یا همان لیزر های سرد به طور مستقیم بر روی منطقه آسیب دیده در زمانی مشخص قرار داده شده که فوتون های غیر گرمایی نور را به بافت مورد نظر منتقل می کند.

این فوتون ها سبب انتقال انرژی به سلول های بافت آسسب دیده شده و از طریق تحریک افزایش متابولیسم سلولی اثرات درمانی خود همچون کاهش درد و التهاب و تسریع بهبودی را برجای می گذارد.

لیزر تراپی با لیزر سرد برخلاف لیزر پرتوان سبب گرم شدن ناحیه تحت درمان نمی شود به همن دلیل با نام لیزر سرد شناخته می شود.

انتقال پرتوهای لیزر به بافت آسیب دیده با تحریک انجام واکنش‌ های فیزیولوژیکی به تسریع روند بهبودی کمک می کند.

لیزر پرتوان

درمان با لیزر پرتوان نسبت به لیزر سرد تخصصی تر بود و اثرات درمانی آن نیز قابل توجه تر خواهد بود.

در لیزر پرتوان انرزش بیشتر به عمق بیشتری از بافت نفوذ کرده و به کاهش درد، کاهش تورم، افزایش سوخت و ساز سلولی، بهبود فعالیت‌های عروقی و تسریع روند بهبودی کمک می کند.

مزایای لیزر تراپی

• کشیدگی و رگ‌ به‌ رگ شدن بافت‌ ها
  • سندرم آرنج تنیس بازان
  • سندرم آرنج گلف بازان